torsdag 20 november 2014

Mixed Media-ängel önskar god jul

I år har jag gjort julkort utan rött och grönt och utan tomtar. När jag såg Hobbyworlds månadstävling ( http://hobbyworld-se.blogspot.se/2014/11/novembers-tavling-challenge-for-november.html ) inspirerades jag till att göra ett ängla-julkort. Bakgrunden har jag skapat med bland annat mist, stämplar, stenciler och spets. Jag målade med brun gelatos bakom ängeln för att skapa en skugg-effekt och lyfta fram ängeln. Till ängeln har jag använt bland annat spets, tårtpapper och kopparfärgad ståltråd. Jag blev nöjd:)




8 kommentarer:

  1. Söt! Fint med tårtpappret som vingar!

    SvaraRadera
  2. Men så sött! Riktigt fint i icketraditionella julfärger! :) Tack för att du är med och deltar hos oss på Hobbyworld!

    Mvh Malin

    SvaraRadera
  3. Jättesöt ängel du har gjort!

    Tack för att du är med i utmaningen hos Hobbyworld.
    Kram Katja/Mezzanotte

    SvaraRadera
  4. Jättefint alster!
    Tack för att du är med och tävlar hos oss på Hobbyworld:) Kram Therese W/Tesa

    SvaraRadera
  5. Åh, jag gillar verkligen den här söta lilla ängeln!!

    Tack för att du är med och utmanas av oss på Hobbyworld!

    / Jeanette - Tettiz

    SvaraRadera
  6. Härligt med lite otraditionella färger på julkorten! Ängeln är jättesöt! Tack för att du antog Hobbyworlds utmaning! Kram från Ulrika aka LillBlomman!

    SvaraRadera